26 septiembre, 2011

Clementina Concursos de cuentos y ensayos. Entrega de premios. Clementina. Story and Essay contests. Awards.

El día martes 16 de Agosto a las 18:30 hs. la Facultad de Ciencias Exactas y Naturales de la Universidad de Buenos Aires y la Fundación Sadosky hicieron entrega de los premios y menciones correspondientes a los concursos de cuentos y ensayos organizados en el marco de los festejos por los 50 años de Clementina, primera computadora científica.

El Sr. Cristian Mitelman autor de “Guerras fenomenológicas” obtuvo una Notebook en concepto de primer premio y el Sr. Matías Ariel Dalvarade, autor de “El lugar de la memoria” resultó acreedor de una Netbook por obtener el segundo lugar. Por otra parte se hicieron menciones a algunos autores corresponientes al concurso de Ensayo.

On August 16th 2011, at 6:30 p.m., both the School of Exact and Natural Sciences (UBA) and the Sadosky Foundation awarded the prizes and mentions of the literary contest (tales and essays) organized in the honor of the 50th anniversary of Clementina, the first scientific computer.

The winners were Mr. Cristian Mitelman, first prize for his “Phenomenological Wars” (he was awarded a nice notebook). The second prize was for Mr. Matias A. Dalvarade, author of “The place of memory” (he was also awarded a notebook). Mentions were awarded to other essay authors.