18 agosto, 2011

La Fundación Sadosky coorganiza los festejos de los 50 años de Clementina. The Sadosky Foundation organizes the celebration of Clementina’s 50 years old.

La Fundación Sadosky y la Facultad de Ciencias Exactas y Naturales de la UBA, a través de su Departamento de Computación, están organizando los festejos por los 50 años de la puesta en funcionamiento de Clementina, la primera computadora científica del país, instalada en gran parte gracias a la visión y el empuje de Manuel Sadosky. La primera parte de los festejos, a realizarse en la Facultad de Ciencias Exactas y Naturales de la Universidad de Buenos Aires, lleva el nombre de “Jornadas Manuel Sadosky”.

El Dr. Lino Barañao, ministro de Ciencia, Tecnología e Innovación Productiva y Presidente de la Fundación Sadosky, abrirá el 12 de mayo estas Jornadas, que reunirán a los pioneros de la computación de Argentina.

La información detallada del evento puede encontrarse en las siguientes direcciones:

In 2011, both the Sadosky Foundation and the School of Exact and Natural Sciences (UBA) –through the UBA Computer Science sector, organized a celebration for the 50th anniversary of the starting up of Clementina, the first scientific computer in Argentina, that had been installed mostly due to Manuel Sadosky´s vision and energy. The first part of that scientific celebration took part at the School of Exact and Natural Sciences (UBA) as the “Manuel Sadosky Event”.

Dr. Lino Barañao, Secretary of Science, Technology and Productive Innovation, as well as Chairman of the Sadosky Foundation, opened the celebration on May 12th, with the presence of all the pioneers of Computing in Argentina.

If you wish to get more detailed information, please, visit: