23 mayo, 2012

Iván Arce expuso sobre el estado de la seguridad informática en América Latina

El Director del Programa STIC de la Fundación Dr. Manuel Sadosky abrió en Quito, Ecuador el pasado 10 de Mayo el Foro de Seguridad de Redes (LACSEC) del 17vo congreso anual de LACNIC, el Registro de Direcciones de Internet Para América Latina y Caribe.

En la charla titulada “La crisis de la seguridad informática en Latinoamérica”, Arce presentó una perspectiva histórica de la disciplina y abordó los desafíos de seguridad informática en una región con crecimiento sostenido en el acceso y uso de las TIC. Arce planteó la necesidad de investigar y desarrollar soluciones propias que se adecuen mejor a la problemática TIC de la región y la gran oportunidad para los países de América latina y el Caribe de disparar un cambio del paradigma tecnológico de la disciplina.

La presentación está disponible a través del sitio del congreso

LACNIC es la organización responsable de la asignación y administración de las direcciones IP y recursos relacionados (números autónomos y resolución inversa) para la región de América Latina y el Caribe y es uno de los 5 Registros Regionales de Internet en el mundo.

The director of the Fundación Dr. Manuel Sadosky’s Programa STIC (Program for Security in ICT) delivered last May 10th in Quito, Ecuador the opening keynote of the Network Security Forum (LACSEC) at the 17th Annual Congress of LACNIC, the Internet Address Registry for Latin America and the Caribbean.

During the keynote presentation titled “The Information Security Crisis in Latin America”, Arce provided an historic perspective of the discipline and talked about the information security challenges of a region that is experiencing sustained growth in its access and use of ICTs.

Arce discussed the need for research and development of indegenous solutions that provide a better fit to the ICT problems of the region and mentioned the great opportunity that countries in Latin America and the Caribbean would have in triggering a change of the prevailing technological paradigm in the information security discipline.

The keynote presentation is available at the LACNIC XVII site:

LACNIC, the Internet Address Registry for Latin America and the Caribbean, is the organization responsible for allocating and administrating IP Addresses and other related resources (Autonomous System Numbers and Reverse Resolution) for the region of Latin America and the Caribbean and is one of the five Regional Internet Registries that exist worldwide.